Städar städar och åter igen städar....

Den där storstädningen innan julpyntet ska upp börjar kännas liten haha, snart har man gjort allt. Inte nog på det så har jag kastat ut mattorna i vardagsrummet och hallen, soffan är numera kliniskt ren... Ni kanske undrar varför? Jo visserligen behövde säkert soffan en ordentlig genomgång med dammsugaren samt har vi snackat ett tag nu om att skaffa nya mattor men vi tog in en liten inneboende en natt och såg nu att han har loppor, så ut med honom och våra katter ska få bada imorgon och göra det var 10:onde dag tre ggr och sen ska soffa och vår säng sprutas ner med loppdödande medel. Suck, jag ångrar mitt val att ta in denna söta katt och önskar att jag lyssnat på min sambo. Tack och lov får inte vi människor dessa loppor men dom hoppar och kan bita oss men hoppar sen kvar så det är ju alltid något antar jag. Ska strax fortsätta städningen och sen blir det lite middag. Vad vet jag inte riktigt.


Ni som har pälsdjur, köp en loppkam det syns inte alltid om dom har loppor. Jag själv har blivit biten på benet 1 gång igår natt och det är därför jag kollade katten så kolla era djur om dom är ute något.

Kommer nog in en runda senare, fått låna besas datorn så:D:D:D

Puss på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0