Romtopf!

Än igen lyser solen, efter en rejäl skur, skönt!  nu får solen gärna stanna kvar, iallafall till efter midsommar, och sen kan det regna lite och komma tillbaka i tid till lillans kalas!

Ensam hemma, skönt med lite egentid, fixat lite, diskat och så, funderar på att rensa den hög rabarber jag fick av Krist igår:D:D:D Tack igen:D
Blir nog inte mer kräm eftersom jag är den enda i hemmet som gillar rabarber, men de gör inget, mer till mig.
Funderar på sylt, ska se om jag kan hitta något bra recept, sen blir det antagligen sylt med både rabarber och hallon, tror det kan bli riktigt gott. Morsan snackade något om man kunde göra något gott med sommarens alla bär och frukter(?) Typ rom, ha hittade det på google, där hittar man fan ALLT!!!! Hur bra som helst, iallafall heter det Romtopf, enligt morsan så gjorde min farmor och farfar det förr i tiden, kanske dom gör det fortfarande, jag har inte fått smakat det än iallafall.... Fast....

Nu när jag tänker på det så har jag nog trots allt sett det, kanske :P

Iallafall, det är Rom som man lägger i en massa bär i, allteftersom bären mognar, typ körsbär, jordgubbat etc etc.
Sen till hösten dricker man detta som typ ett minne av sommaren. Dock dricker jag alkohol sällan, men hade varit roligt att testa och se hur det blir och sen eventuellt  bjuda på, här kommer en liten bild på hur det kan se ut:D

Men vet inte om man kan ha i rabarber visserligen men ska bli roligt att plocka bär och grejor:D

Ha en skön dag folks
PÖZZ

Kommentarer
Postat av: ISSA.

Ja det blev verkligen gott! :) Ja precis! Perfekta att frysa in också :)

2010-06-16 @ 01:19:05
URL: http://issafashion.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser gott ut=)

2010-06-16 @ 10:12:32
Postat av: mamma

Alla frukter går att lägga men lägg inte i så mkt av vart så får du plats med allt eftersom...Kram

2010-06-16 @ 10:40:03
Postat av: M i c k a

Haha jajjmene, din önskan är min lag ;D ska fixa det under dagens gång. Har den där trevliga städ och fixdagen framför mig, jag är med andra ord ledig idag :P höhö



allt bra med dig annars?

2010-06-16 @ 12:03:49
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: simone

Det låter riktigt mysigt :D

2010-06-16 @ 13:06:54
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0