Tankar inför julen och middag ;)

Åh härliga höstväder. Ja visst är de underbart, när man sitter inne och har att göra ändå. Brukar bli en runda med lillan på cyckel men undrar om jag verkligen ger mig på det i denna blåst. Nä får nog aktivera henne med bakning, målning och såklart följa med mamma i tvättstugan hihi. Igår hjälpte hon mig att städa hela lägenheten, behövs ju ibland, tyvärr höll inte det vackra så länge. För jag fick för mig att laga kålpudding, med potatis, morätter och himmaluad gräddsås, Så jätte gott, ahhhh älskar verkligen husmanskost, speciellt när det blir så bra, smakade precis som mammas och då vet man att man gjort rätt :D Och sen till kvällsmyset blev det kladdkaka och äppel/kanel cupcakes :P Så nu är köket i en enda röra, men ska snart ta tag i det så vi kan baka sen igen :D

Idag lutar det åt att göra kalops, det är också en sån maträtt som gör sig så fruktansvärt bra till detta kalla och blåsiga vädret. Och nu är det verkligen höst. Kanske göra en god paj till efterrätt, kanske med björnbär. Får ju se till att använda björnbärssylten som jag gjorde för ett tag sen, innan den blir dåligt.

Vi får se vad som händer, kanske det blir superfint väder sen och då kanske vi gör pizza istället haha...

Janä,  3 mån tills det är jul, härligt, jag är en av dom få som faktiskt längtar till höst och sen i sinom tid vinter och julen. Längtar efter alla dessa underbara färger över träd och buskar till hösten, dessa varma och underbara tröjor och härliga kvällar under filt med en varm kopp chocklad i hand och en mysig film som man tittar på med dom man älskar.
Och sen vintern:D Julmusik och pynt i vartenda vrå, rött och grönt överallt, glitter och dukar ihop med små tomtar. Och packa i julklappar har charm i sig, packa in annorlunda, göra ett litet konstverk i sig, kanske inte med alla men några, där man vet att det som öppnar uppskattar lite påhittighet.

Ja snart kan jag sätta på julskivorna och börja pynt, får ta oss igenom en underbar höst först och såklart Halloween som förövrigt är ännu en intressant och rolig högtid.

Men mer snack om det en annan dag, ha en underbar höstdag alla.

Puss på er :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0