Vårt lilla äventyr

Då var vi på väg. Snabbt flyger landskapet förbi. Lillan har somnat sött till sin barbiefilm så nu har jag tagit över datorn. Lite illamående pågår, vet inte riktigt om det är nervositeten inför resan som börjar lägga sig eller om det helt enkelt handlar om åksjukan som jag haft sen barnsben.

Då för en del år sedan kändes varje resan som en evighet och trots åksjuketabletter kändes det ändå aldrig riktigt bra. Nu känns det ändå okej. Det är ju tåg, värre med bil som svänger och har sig, åker fram och tillbaka och upp och ner. Nä nog klara jag mig utan åksjuketabletter idag men kände att jag behövde klaga av mig lite haha.

På väg till tät skog och exotiska djur. Ja exotiska för oss skåningar, nån älg eller hjort kan man kanske hoppas till sig att se, har tur en björn kanske, om dom finns där vi ska. Lång resa är det iallafall, tycker jag som knappt lämnar min egen lilla byhåla. Ca 2 timmar kvar. Har en massa roliga saker i väskan som jag och tösen kan hitta på med när hon vaknat. Så det känns bra. Ska passa på att sitta och titta ut lite, hoppas att jag mår lite bättre, frisk luft, sköna kläder och utsikt är A och O när man reser och är åksjuk.

Berättar mer om vårt lilla äventyr sen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0