Flytt po di kärring! :P

Dagen började vid 7 tiden, lagom kan man väl tycka men trött var jag. Frukost, dusch och lite slappetid innan det var dags att bege sig till Malörten, dels för att ge mamma den härliga Hedvigsoppan och dessutom ta en titt på gårdsloppisen. Inte allt för intressanta saker fanns där men fyndade 11 gamla disneyböcker i riktigt bra skick, för endast 2 kr st, inte illa det må jag säga.

Spatserade ner till stan med mamma & ca för att sen kolla in den stora loppisen vid Signalen, hittade 3 tjusiga svarta skålar, har tallrikar i samma stil redan, tror det var det vi handla där. Sen begav vi oss en runda på skördemarknaden, mysigt att ha det i parken men jag tyckte personligen att det var alldeles för mycket folk på ett och samma ställe. Folk som klagade om att alla gick fel vägar utom dom, folk som pustade och hade sig, antagligen för att man hade vagnar. Och möte med en annan vagn vär nästan omöjligt haha. Nä nu ska jag inte vara sådan, det var mysigt, och det vara fina saker, lite trist bara att man blir så stressad när det finns folk överallt.

Tog sen bussen hem, skulle av ... skit samma blir bara irriterad på dessa jävla sjusovare som tvunget ska ut i trafiken när dom inte ens vet vad som är rätt och fel. Och för en gångs skull så pratar jag inte om chaffören i bussen utan en kärring som höll på att köra rakt i i bussen. Ni kanske kan tycka att jag överreagerar, men om något eller någon på något sätt skulle sätta min dotter i fara så blir jag ett lejon. Och det hade kunnat gå illa....

Så nu pratar vi inte mer om det, nu ska jag fixa middag vilket består av blomkålsgratäng och kött eventuellt lite god sallad. Börjar bli rätt så hungrig så det kommer nog bli riktigt gott.

Sen blir det väl film ikväll. Tror någon med Will smith och hans son är på tv idag, eller så var det imorgon.
Det blir nog bra i vilket fall som helst.

Pussah
(och nä rubriken har inte med texten att göra hihi)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0