Torsdagstankar!

Regn och rusk, mysigt väder om ni frågar mig. Älskar ju hösten och allt som hör till, även all blåst och kyla. Och jag verkligen älskar alla dessa varma och mysiga tröjor, tjocka strumpor och filtar som man myser under på kvällarna men lite varm choklad eller te. Det är en härlig tid, inte bara det som jag nämnt utan även väntan och längtan efter julen. Och får jag som jag vill så blir det inte bara en massa pyssel med min familj och goda vänner utan även fullt hus på julafton. Dessa jular med en massa barn som springer runt, tjoar och tjimar, pratar om när tomten ska komma och sen öppnar alla dessa underbara julklappar:D Det är så underbart, men vi får se vad som händer, det kommer bli riktigt härligt oavsett vad det blir. Här kommer vi vara iallafall så det kommer pyntas ordentligt, fina julgardiner, tomtar lite överallt, låtsassnö på fönsterna och antagligen både en gran här inne och en ute i trädgården.


Som jag längtar. Baka pepparkakor och pepparkakshus, göra smällkarameller och klenätter. Pynta julgranen:D
Och just det, snart ska vi skriva brev till tomten oxå. hihi

Just det, innan dess blir det Halloween också. Lite pumpor och väl valda filmer ska nog få till rätt stämning. Halloween är en av mina absoluta favorit högtider, efter julen... Ska nog ge mig på att kolla på hela Ghoastship, det är en bra film men skrämmande så än har jag inte lyckats ta mig igenom hela. Kanske man ska ta sig ett snack med mikka och se vilka filmer hon rekomenderar... Titta in på hennes blogg vett ja, Massa roliga spel och film tips där inne.

Mikka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0