Är 8 miljoner tillräckligt?

Faller in och ut från drömmarnas värld.
Dagdrömmar då då, det är något jag alltid varit riktigt bra på, att dagdrömma haha. Vilken merit va. Men visst ska man kunna drömma, fantisera. Men sen är ju frågan hur pass verklighetstroget det skulle tänkas vara.
Men sen har jag alltid sagt, Allt är möjligt, bara man vill tillräckligt mycket, och har lite tur hehe.

Min vanligaste dagdröm handlar nog ändå om pengar, för mig ofantligt mycket pengar. Jag antar att arbetslösheten gör det mot en. I mina drömmar/tankar, vinner jag, den (som jag och några vänner för några år sen kom fram till) perfekta vinsten när det kommer till pengar, 8 miljoner.
Då kanske ni säger: När du ändå drömmer, varför inte 10 eller 100 miljoner?

Nej, 8 är lagom, jag hade kunnat köpa mig en litet hus, renoverat och inrett efter smak, skaffat körkort och en fin bil. Shoppat en massa kläder och småsaker jag egentligen inte behöver, smink och parfymer i massor och även skämma bort min familj. Och resa lite, vill ju bjuda hela familjen på resor.

Men just där börjar pengarna kännas lite.
Innan jag ens har fått dom så har dom försvunnit, okej jag vet att jag definitivt kan spendera pengar, men innan jag ens har pengarna haha.
Tankarna går ändå om jag hade vunnit tillräckligt mycket pengar så hade jag velat köpa ett mysigt litet hus till min mamma med en fin trädgård där hon kan fixa och ha sig, kanske en lite studio med glasväggar.
Till far min hade jag velat ge ett större hus, med eget rum till alla syskonen....
Sitter och funderar nu på om inte jag skrivit en liknande text på min gamla blogg??
Jaja det är lösen på den ändå så kan vara trevligt kanske haha med en uppdatering.

Jaja, bilar till alla syskon, sparkonto till dottern så hon hade haft när hon flyttade hemifrån osv osv.


Men.... Trots allt har jag det rätt bra som det är nu, visst hade inte ett jobb varit fel alls men förhoppningsvis har jag det snart. Och med pengar kan man göra mycket och köpa mycket och man kanske hade varit glad för stunden men tror inte de pengarna hade skänkt mig mer lycka....

Nä nu lägger ja dessa tankar åt sidan...

Vad tycker ni hade varit en perfekt vinstsumma?

Ha en skön söndag


(Btw, Spelar man inget kan man inget förlora, o spelar man inget kan man inte heller vinna! *jag spelar inte*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0