Funderingar om moderniteter, eller kommande!

Suttit och funderat massor ggr, för sån person är jag, funderar och grubblar och har mig haha. Såna framsteg vi har gjort på kort tid. Från att uppfinna glödlampan till bilar, stereo, mp3, datorer små som handflatan typ. Ja menar, vad mer kan dom egentligen uppfinna. Klart är möjliheterna oändliga men man ska komma på dessa möjligheter. Tre saker jag hoppas kommer haha... Kanske en av dessa önskningar är aningen banal men haha lukttv. Jag älskar ju matlagningsprogram, gärna exotiska eller nä egentligen allt, finner det verkligen inspirerande och intressant att se allas verk, kombinationer och sätt att laga maten på. Mest fascinerande är när dom är ute på överlevnadsträning, eller helt enkelt visar hur man klarar sig i skogen, djungeln etc.

Men okej, sen kommer det kanske program som skitiga jobb, kanske inte så med lukttv då men, nä ja vet inte haha bara en tanke.

Tycks, kommer lukttv i framtiden?

Något annat jag väntar mig i framtiden, kanske redan finns någonstans är typ 3D tv. istället för att ha en platt tv på väggen så lägger man det ner istället och upp kommer skepnader så man i princip kan se programet filmen från alla håll och kanter, tex ha tv:n mitt i rummet. Det hade väl ändå varit nått.
Jag har ingen aning om det är möjligt med en sådan tv men visst måste det finnas nån som redan har börjat fixa och dona med iallafall något liknande.
Jag tror definitivt att det kommer en dag:p

Och så kommer vi till Flygande bilar hehe. Ärligt, okej, skaffa flygplan eller helikopter kanske ni säger men en flygande bil ala (oj vad heter dom nu?) George Jetson, kan det vara så... Ni fattar nog, om ni sett barnprogrammet det vill säga.
Det håller dom väl på med... Och har lyckats? Inte riktiga sådana med liknande...
Eller i I Robot, där finns ju såna bilar. Grymt och jag bara hoppas att något sånt hinner komma innan jag dör iallafall.

Vad finns det mer? det måste jag nog fundera på mer tror jag.... Eller just det.

Ofta när jag är ute och går så funderar jag, tänker som dom flesta kan jag tänka mig. Ute o går med hunden eller till stan eller liknande.
Kanske ännu en banal ide. Hade varit häftigt att kunna connecta hjärnan/tankarna på något sätt till en maskin som kunde få ner dessa tankar som en text i ett dokument.
I mitt huvud (haha) dyker djupa filosofier och tankar upp ibland, sagor och situationer formas med en känsla, jag kan se allt framför mig så tydligt men så fort jag kommer in genom dörren eller helt enkelt vaknar upp från mitt dagdrömmande så försvinner mina tankar och ja dom stannar borta haha.

Ingenting är trots allt omöjligt.... Eller? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0