Sommarvärme och snökaos!

Sitter här och lyssnar på mysiga jullåtar, härligt. Älskar verkligen denna årstiden även om tankarna börjar gå mot en varmare och ljusare tillvaro. Jag pratar såklart om sommaren sdå vi satt ute i trädgården hela dagarna och kvällarna och bara snacka en massa, grillade, hade massa besök av goda och härliga vänner. Ja jag saknar det. Och visst kan man ha besök nu men det var ändå speciellt att bara sitta där ute, sola lite, ha vattenkrig, vi vänner imellan, och med dottern och alla grannbarnen, eller spela fotboll med grannbarnen och lillan såklart. Saknas.

Men som sagt många gånger, vi är i en härlig årstid, årstiden för mys och mycket kramar och pussar tycker iallafall jag, underbara romatiska filmer och snölekar:D

Ja förresten har det mesta av snön nu blivit slask pga plusgraderna, men nu är det minus igen så antar att det är jäkligt halt ute på vägarna. Iallafall ska det visst bli plusgrader några dagar för att sen torsdag eller fredag gå ner till 7 minus. Ja det kommer utan tvekan bli trafikkaos. Men som bilförare antar jag att man får vara förbered och ha respekt för vädret.

Hoppas att alla har vinterdäck och kanske till och med snökedjor, om inget annat så vinterdäcken på och snökedjorna i bilen. Jag har inte själv bil eller körkort men dom idioter som kör utan vinterdäck och/eller inte kan hantera bilen till 100% när det är vinter ska inte ge sig ut med bil heller för du riskerar inte bara dig själv, utan även alla andra däribland mig och min dotter.

Ta det lugnt ni som ska ut på vägarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0