Rymningsdrömmar!?

Hade än en gång en sån där intressant och rolig dröm, en sådan dröm där det händer så himla mycket, massa detaljer som man sen försöker komma ihåg, ny platser, nya människor.


Jag kommer inte riktigt ihåg var drömmen börjar men jag vet att jag och en kille/man i min ålder är på en bar eller liknande, vi befinner oss på ett hotell eller en stort varuhus, egentligen är det liksom en mix av hotell och såg trianglen för er som vet vad det är, fast det liknande snarare köpcentrumet här i stan, Valen, iallafall till utseendet, men stort som trianglen, till och med större, bredare och många många våningar upp.

Vi satt iallafall på denna pub och var väl rätt dragna, gjorde oss oväns med flera personer där nere, kommer inte ihåg hur eller vad vi gjorde bara att vi var där.
Vi gick och letade efter vårt hotellrum, eller rättare sagt ett ledigt, vi var i den luffiga sidan av huset om man säger så, trånga gångar och människor lite överallt, mest fulla. Kom till ett rum och möttes av att det var litet, mörkt och smutsigt, någon visste att vi skulle ha just det rummet (öven om inte ens vi visste det) och hade bränt väggar, skåp, säng osv, sot överallt och på kuddarna hade dom skrivit våra namn, med sprayflaska, dock inte mitt riktiga namn.

Plötsligt hör vi eller vi bara vet att någon kommer för att ta oss, mig, vakter eller dylikt. Springer genom gångar förbi olika människor, hoppar och svänger och allt liksom smälter ihop, färgerna och omgivningen. Ser mig om efter snabbare sätt att transportera mig själv. Och får tag i en bit pynt eller någon kabel eller liknande och svingar mig ner för rulltrappan, påminner om valen fast rulltrappan är mycket längre. Kommer ner på nästa våning och springer in i ett stort rum, ljuset är dämpat och i hela detta gigantiska rum är en massa gråa tresitssoffor, dom står på en Gråaktig matta, stora fönster i rummet men det är nerrullat (?) Sitter några människor i sofforna och utanför rummet går glada människor och handlar, shoppar.

Springer genom rummet och för var matta jag skringer över känner jag att den rubbar sig, så vid typ 5:te mattan tar jag sats och hoppar hårt på mattan som ger vika och jag faller ner i rummet nedanför som är lite ljusare, står mig själv rätt så jag hamnar på ännu en matta som ger vika, hela tiden är "vakterna" mig hack i häl till jag farit igenom kanske 4-5 mattor och nu har tagit mig ut och står vid ett av husets kanter. Vakterna kan jag inte se så jag antar att jag lurat bort dom, iallafall just nu.
Det är mörkt och kallt ute, dock ingen snö. Killen som var med på puben/baren står oxå här nere men verkar ha ont, står ihoptryckt, säger sig vara hungrig. Ser en loppis på andra sidan, dom kanske har några bullar eller kakor så jag går över och öppnar den stora porten, inne är det mörkt som i natten men folk springer runt i mörkret. Stänger porten och tittar runt efter öppentider. Området ser ut som ett industriområde, för mig påminner det om gummifabriken, lastbilar och traktorer kör runt i det mörka området. Klockan 10 ska det visst öppna ser jag på en lapp. Klockan är långt innan 10. Väntar 1 minut och går sen in igen genom porten, där är ju redan folk och jag kan betala extra. När jag öppnar dörren så är det ljust där inne och dom har öppnat. När man ser in genom lokalen så kan man se ut på andra sidan och där är det helt plötsligt dag.
En liten dam med kort lockigt hår fångar mitt intresse med en liten figurin förställandes en pojke i gröna kläder och en flicka i blå kläder. Jag känner igen dom och speciellt flickan men kan inte placera, när jag tar upp figurinen i handen så känner jag att det klickar till, dom små små tunna glasvingarna dom hade gick av, Känner nu igen flickan, det är wendy och Peter Pan som dom föreställer, kommer då ihåg att jag hade en likadan figurin fast med bara Wendy med ett annat mönster på klänningen.
Jag går därifrån utan att ha köpt något.


Det är vad jag kommer ihåg:P

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken dröm! Skriv en bok Mia...det var både spännande o roligt...Vad den betyder vet du nog själv...Kram mamma

2010-12-02 @ 12:14:20
Postat av: Anne-Lene

Jag drömmer nästan varje natt,ofta om människor jag aldrig har träffat,ibland e det osammanhängande och ibland som en hel film,värsta e när man drömmer otäcka saker,har börjat med det de sista 2 åren.kramisar

2010-12-02 @ 12:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0