Julplanering, hur långt har ni kommit?

Än en gång faller snön. När jag var nere i stan (efter ART på NC) Föll dom mest fluffiga och underbara snöflingorna från skyn, tycker det är så fint och mysigt. Ger verkligen riktig julkänsla.
'på tal om julkänsla så frågade en vännina på Face precis vad för julgodis man kan göra och intresset steg och jag känner mig lite extra kreativ. Men vad ska man göra. Självfallet ska jag göra lussekatter och egen pepparkaksdeg, och håll tummarna för mig att det blir bra haha, men julgodis, själv tänker jag nog på marsipan eller fikon doppade i choklad, dock gillar jag inget av det själv.

Vi får se vad det blir men marsipan ska vi nog leka lite med :D Om inget annat så är det ju kul att pyssla...

Nu tappade jag av mig lite, vad var det jag skulle säga?

Annars flyter livet på, snart julafton och jag har massor massor julklappar att köpa, har bara typ 4 julklappar som det ser ut nu men vet på ett ungefär vad jag ska köpa iallafall. Och sen ska det bli julmat också, julskinka, sill (örk), rödkål, tror jag hoppar brunkålen, ägg, potatis, köttbullar och prinskorvar... Vörtbröd (som jag kanske till och med ger mig på att baka själv, hade varit kul iaf) julost måste man ha ju, vad finns det mer man ska ha, Risalamalta eller hur det nu stavas hihi, är det mer man ska ha sen? Hmmm får nog kolla upp lite vad som ska finnas på julbordet men dom sakerna ska vara på mitt julbord och sen får vi se vad mer det blir.
Lite godsaker som pepparkakor, lussebullar och ev marsipantomtar kanske, och sen glögg såklart med mandlar och russin, kaffe I guess.

äsch, nu ska jag plocka undan lite snabbt sen ska jag hämta min kära dotter :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0