3 månader kvar till jul :D

Smått uttråkad, borde plocka undan här hemma men har inte riktigt hittat motivationen till det. Kommer väl. Sen blir det snart jobb en stund, stängning...

Hmmm skriv sugen men har absolut inget att skriva om, inget som är passande på en blogg som alla kan läsa iallafall. Hösten här, fint väder idag dock. Men visst börjar det bli kallt och ruggigt, dessutom har träden börjat skifta färg och tappa löv.
Älskar verkligen denna årstiden, hur allt förändras, mysiga hemmakvällar och inte lika många måsten som under sommaren, då ska man hinna med så mycket och ta vara på fint väder, semester osv... Till våren början folk jobben efter semestern och allt blir liksom rutin igen, och folk taggar ner. Skönt. Sen är jag en sådan person som fördrar regn framför sol och värme, det är för mig lite lugnande men samtidigt gör sånt väder mig mer kreativ, testa nya härliga grytor och bakverk. Varför inte måla lite eller klippa och klistra?! När man har barn så blir det lätt att man fastnar med pärlor tex hehe. Mysigt.

Mitt nya projekt är stickning, haha kärring varning, jag vet men tycker det är kul att kunna göra egna saker, samma med att göra egen sylt eller kräm. Bara känslan att man klarat av det själv. Så iallafall håller jag på med en rosa halsduk till min lilla tös just nu, den är väldigt snart klar så hade tänkt kolla upp hur man avslutar det hela så jag sen kan påbörja min och sen allt eftersom göra lite andra roliga grejor, som tex mössa till lillsyrran och halsduk till morsan.

Och blir jag sugen på att skaffa symaskin (^^) nä en sak i tagen, kör stickningen ett tag nu sen får vi se vad som händer.

Nä huvudvärken börjar smyga sig på så en värktablett sen gör mig iordning för jobb..

Ha en najs dag XOXO


Längtar redan efter julen &
Vintern hihi 3 månader
kvar :D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0