Kallt väder och Jul funderingar :P

Än en gång ska jag påpeka hur fort tiden går, mitt senaste inlägg var i söndags och nu är det helt plötsligt torsdag och snart helg igen. Så vad händer?

Inte allt för mycket tyvärr, just nu kollar man runt lite på vad alla har sysslat med på sistone, man är ju nyfiken haha. Sen blir det lite diskning och ett varmt och skönt bad. Sen i eftermiddag blir det först och främst tvättning, och det ska jag säga er behövs eftersom jag missade förra tvättiden haha. Och sålänge vädret håller i sig så blir det lite playdate med en dagis kompis. Utelek såklart när det är såhär härligt väder. Kallt ja men underbart fint.

Det ska jag också påpeka för oj vad det blivit kallt på bara några dagar, funderade helt ärligt på att dra på tösen overallen till dagis idag. Jag gjorde inte det men när det är dags för playdate så åker nock overallen på iallafall. Speciellt med tanke på att vi är lite förkylda så är det lika bra att ta på sig ordentligt.

Sååå.... Hur många är det som har börjat fundera och planera inför julen???
Haha jag har, kanske lite tidigt men det är inte ens 3 månader kvar nu :P Mysigt!
Men många tankar, var man ska fira, med vem, om jag ska ha det hemma som förra året?
Det var kul förståss, att laga maten och pynta lite extra mm, men mycket jobb och man hade inte samma tid till att vara social tyvärr. Alltså när vi hade öppnat julklappar och det där så satt gästerna och snacka, ungarna sprang runt och lekte, både inne och ute.  Och jag som värdinna fick ju fixa till kaffe glögg och risalamalta eller hur det nu stavas. Så som sagt jätte jätte kul men det är absolut inte som man brukar ha det till jul. Äsch svårt att förklara, helt underbart men vi får se hur det blir. Kanske det blir jul här i år med :)

Och sen blir det planering av julklappar och hela den biten med, och denna månaden när det är dags för löning så ska jag börja köpa julklappar, det brukar ju bli en del så det är lika bra att passa på så man inte står där dagen innan julafton och har en massa klappar att inhandla.
Det kommer ju förvisso ändå bli så, iallafall att där är några julklappar kvar att köpa när det väl är dags men lika stressigt blir det inte.

Nä nu känner jag att jag bara babblar och får inget av nytta gjort så nu säger ja hej svejs ha en fin dag:D


Och Ett Stort GRATTIS Till Min Underbara Vännina Besa På Hennes Födelsedag!  Love Ya Snäckan :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0