Bla bla bla :)

Aj aj två veckor sen jag skrev senast. Har blivit lite inlägg på matbloggen min men där har inspirationen sinat lite igen haha. Men snart kommer det en massa massa där ska ni se. Bara mitt pepparkaksslott kommer nog ta upp en hel del tid. Får se hur det kommer gå. Jag vet hur det ska se ut, men frågan är om jag kommer kunna göra det lika fint som det är i tanken.

Annars går tankarna mycket åt julen, både all matlagning och bakning men även pyntet musiken och allt runt julen. Snön finns det ingen än, fortfarande plusgradigt så någon snö än lär vi inte se tyvärr. Men det kommer väl någon gång förhoppningsvis, till julafton det tror jag tyvärr inte men det är inget att hänga läpp för, vi kommer ha fullt upp ändå och sen när snön verkligen kommer så blir det pulkaåkning så det räcker och blir över.

Dagarna flyter på. Jobb lite då och då. Mer jobb ena veckan och mindre nästa. Men så är det ju, mer under sommaren för dom som är timanställda under semester och sen lite mindre, men än funkar det bra. Och jag trivs. Annars kommer det som sagt bli en del bakning och matlagning framöver. Gått med i en christmas cookoff som min vän fixade på fejjan så ska bli intressant vad alla kan tänkas hitta på att göra :) Få lite inspiration om inget annat. Sen att jag ska ha jul hemma hos mig i år är ju bara bra för då får jag en chans att laga massa massa roliga saker. En massa nytt som jag aldrig gjort förr :)

Vet inte riktigt om det är speciellt juligt men hittade en recept för ett tag sen på maränger som hon alltid gjorde till jul så jag har börjat idag till cookoffen med att göra maränger som blev goda men dock tyvärr inte lika fina som första gångens omgång. Men då gjorde jag dom för hand med en vanlig visp och denna gången testade jag på att göra med elvisp, det gick ju helt klart snabbare haha men dom blev finare förra gången.

Ja nä helt plötsligt blev det en massa text. Har väl inget intressant att säga egentligen och ska kolla igen och sätta in lite foton som sen ska in på min matblogg, om ni vill titta in på den så klicka HÄR :D

Ha en trevlig kväll alla Puss och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0