Rensning, ikea, himmel och jord!

Hej hej, Känns som klockan är två på dagen, men det är kanske för att jag mer eller mindre varit vaken sedan ca 5 imorse. Ja visst är det kul att bli väckt av en tjatande unge och när man väl vaknat till och gått upp märker man att klockan bara är 5 på morgonen.... Då var det sängen direk igen och vi sov någon timme till.... Ska snart fixa mig lite kaffe och se om jag kan få väckt Bes så jag får lite sällskap till mitt kaffe :D Innan dess och efter detta inlägg får jag väl se till att komma igång med mitt rensande. Har planer på att förnya mitt hem lite, ny möbler i vardagsrum och kök, måla väggarna och skåpsluckor i köket, tillbaka till vitt, nu är dom i två olika nyanser av blått, nä inte fin, väggarna hade jag kunnat acceptera men just skåpsluckorna vill jag absolut inte ha i den färgen.

Så nu har jag fastnat lite framför datorn i full färd med att kolla allt från blocket till ikea till rusta osv. Man måste ju planera och kolla ut lite vad man är ute efter ändå. Skulle ju satt igång och börjat rensa skåp och lådor redan när jag steg upp haha, men det ska jag strax ta itu med..... Jag hade tänkt att jag skulle ha loppis, man samlar ju på sig så mycke skit, eller ja, egentligen är det inte skit, men det är grejor som jag kan inte ens sett på flera år, saker som jag glömt att jag hade och då behöver jag faktiskt inte det. Om jag inte ens vet att jag har det så kan jag inte behövt eller behöva det. Och nock är jag en sakletare och lite av en samlare, nä jag är absolut en samlare haha. Så lite därför jag vill ha min vännina hit på kaffe så hon kan vara lite tuff när det kommer till vissa saker :D

Och som jag sagt länge länge så ska jag ta itu med köksskåpen oxå, vissa skåp är det i princip bara skitsaker i,  ja menar jag har kanske totalt 15 köksknivar runt där, men jag använder kanske 4 av dom haha, är det verkligen då lönt att ha 15 knivar, 11 styck som man aldrig använder, eller nästan aldrig iallafall, samma med muggar som man aldrig använder, lönt att ha dom där..... Nä tänker inte tjata mer om det, för det är varken speciellt givande för er eller mig, jag borde ju sätta igång med min rensning och avsluta mitt inlägg nu haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0