Inspiration och Kalle Anka!

Det skrivs inte så flitigt här längre, får väl bättra mig.....
Jobbar mycket känns det som, på gott och ont... Men det är ju en del av livet, jobb. Tyvärr.... Tänk om alla kört med byte av varor istället, fixa sig några hönor, plantera örter och annat gått i trädgården, lite exotiska frukter i fönstret och sen byta till sig saker som el?!? haha nä det där kanske inte var så genomtänkt, men ett hus med .... Hmmm skriver som jag tänker, lite osammanhängande men försök häng med vett ja!

Idag har jag jobbat, saknat mitt lilla hjärta som varit på dagis. Köttfärssås och mackisar till middag och sen bakning...
Kanelsnäckor stod på menyn, lillan valde, men hade inte mjöl nog så fick bli bröd istället (blev smarrigt) och kokostoppar som råkade vara inne för länge haha, äsch är man trött så är man, men om inget annat så kan vi säkert mata ankorna i stadsparken med kokostopparna så ingen skada skedd :)

Måste tänka, vad finns där egentligen att skriva, att berätta.
Avsaknaden av solen stärker den kreativa sidan men än har inte det rätta motivet dykt upp. Dom nya kolpennorna har dock börjat användas, men i handen har dom inte riktigt fallit i rätt plats. Men övning ger färdighet som det så fint heter, min inspiration till livet är min lilla tös men inte vill hon sitta still så antar att jag får hitta mer inspiration och nya motiv.
En solnedgång kanske? Visst älskar jag dom men nä, solnedgången känns aningen för mycket kliche, kanske jag kan få någon av mina äldre systrar att sitta modell hihi.... Eller åka ut på någon åker och skissa landskap?

Jag får helt enkelt se vad det blir, och kanske jag lägger ut något här på bloggen, så får ni er ett gott skratt om inget annat :)

Nä jobb imorgon så jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, kanske leta upp någon bra bok att läsa.... Men det är det som grejen, jag börjar läsa en bok, sen hinner jag inte på ett tag och sen när jag ska fortsätta läsa så har jag glömt bort det jag redan läst, så jag får börja om, det är tråkigt.... Kanske ska hålla mig till mina kära Kalle Anka pocket istället....

Ha en skön kväll så kanske jag tittar in en annan dag med nytt babbel :P

Puss hay!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0