Trädhus! ;)

alla har vi väl ändå haft någon form av koja ute i trädgården eller likande, vissa av oss har haft riktigt trädhus som mamma eller pappa snickrat ihop.

Själv fanns "min" koja ute hos farmor och farfar som bor vid stranden. Där precis utanför deras hus finns ett stort pilträd och brevid en (?) stor buske, med tjocka grenar. I pilträdet satt jag och kusinerna, som små, ofta och spikade och hamrade och hade riktigt kul, även barn runt omkring fixade med detta träd och även inne i "nässelkojan" som vi kallade den.... Antar att ni kan gissa er till varför vi kallade det nässelkojan (den stora busken brevid pilträdet), jo runt hela kojan växer det tjockt med nässlor på sommaren.

Om jag skaffar hus en dag, ska jag bygga ett grymt trädhus till min lilla tös! :)

Har råkat på lite häftiga foton på vad man kan tänkas bygga och hade tänkt låta er får se dom oxå:D
Kanske ger lite inspiration om ni någon gång planerar trädkojebygge :D





Här har ni fyra bilder, kommer fler inom kort :P Personliga favoriten är såklart slottet,
ja menar vilken tjej vill inte ha ett slott i trädgården ;)


*kanske torn är bättre sagt än slott men ändå :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0