Samlare!

Precis sett ett program på kanal 9 om samlare, herregud, hur kan man låta sig själv att samla på sig själv så många saker. Jag måste säga att en viss del av mig äcklas, men en stor del av mig imponeras fruktansvärt. Tänk vad mycket historier där måste finnas bland allt skräp och söndriga saker, Ja menar, tänk att gå igenom ett hem fullt av saker och lite här och där hitta riktiga guldkorn, sånt som man/dom varit av med i åratal.

Och jag måste väl erkänna att jag är något av en samlare själv, så jag ska faktiskt ta och rensa ur garderober och dylikt, även ta en titt i källaren.... Rensade ut massor massor när vi flyttade från 1,5:an men det känns som det är dags igen, ta en runda i köksskåpen oxå för där har jag en hel del som man aldrig använder.
Till exempel, varför ha 20-30 koppar när man som högst kanske använder 4-6 per gång? Och varför 4 olika sorters tallrikar, med olika mönster som det kanske bara finns en eller två av som man dessutom aldrig nästan använder..

MEN....

Så kommer det där mennet haha, tänk om jag behöver det när jag väl slängt/sålt det.... Och Sålt det skulle jag hellre göra haha, varför inte ha en garage loppis, hur coolt som helst haha.
Nä ledig imorgon från jobb så jag tror att jag ska börja med garderoberna i sovrummet, dotterns garderob har jag faktiskt redan rensat, lagt undan en massa kläder som är för små som nu ligger prydligt vikta i påsar som bara ska ner i källaren. Fast det är planer på att sen ta upp det mesta av det igen och sälja/alt kasta det, kan jag inte sälja så hottas det... Ja menar, jag har redan sprat speciella kläder från när lillan var liten (dagdrömmer:P) det räcker....

Jaja, ska sätta mig ner och planera lite haha.

Annars har jag jobbat idag, blev inringd igår YAY! :P Alltid kul att känna sig behövd haha. Har dessutom fått två fasta tider, lör och sön kväll varje udda vecka, riktigt najs, eller ja, söndag brukar vara rätt "tråkiga" men får tänka på ob haha.
Dottern är sjuk så hon fick vara hemma idag och bli frisk, och imorgon ska hon och jag mysa hela dagen:D
Ja hon kan ju hjälpa till med rensningen ^^

Nä jag antar att jag får gå tillbaka till samlarna på 3:an, en liten cigg först såhär i reklamen sen sätta mig på golvet och vika nytvättade kläder^^ och titta dumburk!

Ha en riktigt härlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0