Vårkänslor! <3 <3 <3

Allt känns helt perfekt.... Tja vädret kunde varit soligare men vem är jag att klaga:D

Idag är det jobbdags, kväll som vanligt varanan helg. Brukar vara mycket att göra så det ska bli kul. Nu på dagen blir det lite städning, som alltid när man har små barn, sen funderar jag på 3 aktiviteter, hinner vi så gör vi kanske två av dom... Har varit sugen ett tag på att göra minipizzor, för varför köpa alla dessa billys eller gorbys när man likväl kan göra dom själv och dom då blir mycket godare och dessutom nyttigare. Dessa ska frysas in och sen tas fram vid behov. Perfekt som mellanmål... (Ja iden fick jag av en annan bloggare, eller ja, funderat på det tidigare men hon gör sina på ett fiffigt sätt så jag måste helt enkelt testa:D) aktivitet nr 2 (kan bli att vi bara gör denna eller tre, får se vad som händer och vad lillan är sugen på att hitta på med) nr 2 är iallafall att plantera lite blommor och örter, här inne till att börja med och sen ska vi plantera allt i trädgården, både direkt i gräsmattan som ska grävas upp lite, typ två hörn... Och lite i krukor, tex sallad blir nog i kruka...
Aktivitet nr 3 är trolldeg.... Det var ett tag sen vi gjorde roliga saker med trolldeg så mycket att det är på tiden nu, ev att jag gör någon kyckling eller kanin som vi sen kan måla när det är dags för Påsk :)


Ja där är ju en del att göra så jag får väl börja med disken nu så vi får köket fritt för lek! :D

Ha en härlig lördag:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0