Nypon och små plummon (?) som skulle vara bra för diabetes enligt.....

Besa iallafall, det har jag och lillan plockat. Visserligen hjälpte hon bara till med nyponen för sen somnade hon i vagnen men det var trevligt ändå. Sol med ändå riktigt höstväder med dessa kalla vindar. När snäckan vaknat blir det att göra nyponsoppa och så ska vi måla små trolldegsfigurer, senaste tillskottet i vår lilla samling är ett gäng tomtar som ska målas och få på sig skägg. Alltid mysigt att pyssla med dom små, se vad dom skapar och gör. Och alla dessa roliga uttryck och ideer dom får. Måste bara säga att jag verkligen älskar att vara mamma, det är en sådan otrolig känsla.

Som ni kanske ser så har det skett lite förändringar på bloggen, bakgrund och header har blivit lite höstig och ny profilbild har kommit, dock är det bara provocorisk och ganska gammal, några år är det nog, men visst är man sig lik så den får duga ett tag. Åtminstone tills jag kommit på ett sätt att sätta in bilder på denna kassa datorn, alternativt att jag hittar en dator jag kan låna så jag får in lite bilder på datorn, kameran skulle förövrigt behövas tömmas, börjar bli överfullt med bilder från ja, hela sommaren, Palmfestivalen, besöket hos Lillemorfar osv, en massa fina och roliga bilder och minnen:)

Annars idag gör vi inte mycket mer än tvättar och så blir det stek till middag med ugnsbakade morötter, potatis och kålrot som jag förälskat mig i, någon god sås och kanske sallad eller nått till. Ska nog bli smarrigt.
Och nu är det snart dags att ta sig ner i tvättstugan så jag ska försöka väcka sömntutan i hennes rum, hatar verkligen sånt, väcka små trötta ibland men ibland får man göra sådant som man inte vill.

Ha en riktigt härlig lördag

I see ya when I see ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0