Massa massa tankar & funderingar:P

Sista avsnittet av House var minst sagt spännande, cant wait for the next one... Så funderar på att be en go vän om en liten tjänst hihi. Var väl egentligen inte House jag ville prata om, för er som inte vet vad det är så är det en tv-serie eller engelska översatt till svenska Hus.
Sitter lite grann i min ensamhet. Sambon som mått dåligt sover igen och lillan också. Katterna är ovanligt tysta så jag antar att jag borde kolla ballkongdörren snart, dom brukar sitta där när dom vill in.
Dagen har inte bestått av speciellt mycket, ett litet möte på Ung Framtid, lite städning och middagslagning. Bus och lek får väl också räknas med:D

Vill ut och leta julgrejor, även om det är påtok för tidigt att börja pynta än haha, mysigt hade det säkert varit men den första advent får nog vara min melodi, men då gör vi det fullt ut, nästan iallafall, granen vet jag inte riktigt när vi tar in, och det beror väl lite på vilken gran det blir antar jag. Men pyssel som neijlikor i apelsiner, göra smällkarameller och pepparkakshus är några saker som kommer finnas på listan:P Längtar massor massor, och att slå in julklappar tycker jag är superkul, speciellt när jag dom senaste åren gjort dom lite extra "fina" (kalla det vad du vill hehe) eller kanske vi ska kalla dom personliga. Det är kul iallafall, och att handla juklapparna, du får en möjlighet att köpa allt krimskrams som du är för snål för att köpa till dig själv haha, nä men lite så är det nog ändå. Det tror jag absolut. Till syskonen är det roligast att handla julklappar, för er som inte vet så har jag i åldrarna från 18 år till ca 1 år, 9 syskon, alla med helt vitt skilda intressen och personligheter så man måste verkligen tänka igenom allt från ålder och vad dom gillar. Ska förövrigt skriva ner hur gamla alla är, svårt att hålla reda på dom, vet iallafall på ett ungefär när på året dom fyller år och det är väl alltid något hihi.
Jag älskar dom alla var och en lika mycket och kan inte tänka mig livet utan dom.

Det ska iallafall bli en riktigt härlig och mysig jul, Gud vad jag längtar.

Hade varit riktigt häftigt om man kunnat bygga ett eget pepparkakshus, eller varför inte ett slott,
varför begränsa sig liksom:D Ska nog ge det ett försök, om inget annat kan jag köpa pepparkakshusdelar och sen trixa ihop dom på något sätt.... Tar hemskt gärna emot tips av kunniga eller sådana som försökt:D
Och sen hoppas att mamma kan hjälpa mig göra fina istappar på den. O klenätter ska jag göra, undrar hur man gör sådana? Tur man har internet och google haha, va fan skulle man göra utan google egentligen.
Tänk egentligen hur enkelt man har i skolan idag... Säg att dom ska göra ett arbete om något land, när vi var små, (ja mellanstadiet eller så, jag började använda internet inte förrens i slutet av högstadiet haha) så fick man leta i böcker på olika ställen, nu mera finns all information och lita till bara några tangenttryck bort. Men jag är inte bitter, utveckling är intressant och bra.

Undrar vad man kan få se i framtiden, när vi är gamla och grå? På 60-70 talet trodde dom att vi vid denna tidpunkt skulle ha flygande skepp, och istället för att köra runt så skulle man flyga, hihi.... Finns väl kanske en sanning i det någonstans, vem vet. Men som sagt, vad kommer vi se i framtiden och vad kommer våra barn få lära oss? :P
Kan se min dotter i framtiden: Men mamma det är inte så svårt som du tror!
Och jag kommer berätta att när jag var i hennes ålder då hade jag en mobiltelefon och att bilarna fortfarande färdades på mark eller hur det nu skulle kunna vara haha. Nä det ska verkligen bli kul att få se framtiden.

NU har jag verkligen babblat av mig, om någon orkade att läsa allt så tack för ni lyssnade, har ni någon trevlig feedback som inte handlar om att jag skrivit alldeles för mycket så för all del komentera något litet, eller mycket, hur ni behagar haha

Sov gott alla pogar o töser där ute i cyberspajs



Kommentarer
Postat av: luffi

tackar!!



jo det har varit en mysig och fin kväll! du med? kram

2010-10-26 @ 23:58:53
URL: http://www.luffi.se
Postat av: mathilda

sv: härligt!

det är bra med mig, vad gör du idag? :D

2010-10-27 @ 08:51:06
URL: http://thiildasvensson.blogg.se/
Postat av: Yasmine

God dagens :)

2010-10-27 @ 09:29:27
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Enya

Tack så jätte mycket ! :D va glad jag blir (aa'

Allt bra med dig ? :)

2010-10-27 @ 16:39:06
URL: http://blueginger.blogg.se/
Postat av: SHMS - Sarah ;)

allt bra med dig? :)

2010-10-27 @ 22:49:02
URL: http://shms.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Ja, Jag hoppas också att han kommer att bli bra och att det inte är någonting allvarligt.



Tack så mycket :) Jag hoppas att du gillar min blogg :)

2010-10-28 @ 00:23:59
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0