Buona sera

Hade för en stund sen någon som jag ville dela med mig av här på min lilla blogg men nu har jag helt glömt bort det. Men jag antar att det inte var något viktigt då....
Dagen har flytit på som vanligt, sista dagen på Adecco var det. Skönt men samtidigt lite tråkigt. För visst har man lärt sig saker, men även lärt känna lite nya härliga människor. Som jag sa igår, bara repeterar mig har jag märkt hihi. Men ja, lite trist är det allt, men nu har jag iallafall gjort det, nu börjar jag på Ung framtid och träffar lite nya människor där istället, och så får vi ju hoppas att detta blir lika givande och intressant som Adecco varit.


Förövrigt har jag börjat fundera över ordet: Intressant. En man som tidigare jobbade på Arbete och försörjningsenhetens jobbsök har jag alltid tyckt om. Han har alltid kommit med bra svar och tips. Träffade honom härom dagen uppe på Navigatorcentrum där han skulle ha en föreläsning. Han frågade vad jag tyckte om adecco (efter att ha berättat att jag hade jobbcoaching där just nu) och jag sa att det var INTRESSANT.
Varpå han påpekade att det är vad dom flesta säger när dom tycker det egentligen är skit tråkigt... Han formulerade sig bättre så det är mina ord skrivna. Men jag har funderat på det. Inte tyckte jag att adecco var tråkigt, men visst var man "tvingad" dit så ja lite tråkigt var det allt, trots att man lärt sig mycket och skaffat nya vänner och kontakter, mest för det inte var ens eget beslut.

Iallafall. Varje gång jag nu säger eller skriver ordet intressant så får det mig att fundera på om jag menar ordet eller säger det för att det känns lätt och förövrigt är ett positivt ord?

Konstiga funderingar man har när man är "själv", själv vaken iallafall haha.

Ha en mysig kväll ya'll

Pusshay


H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0