Vitlöksklyftor vet väl för fan alla att det finns????

Sent inlägg idag, Ems har precis stuckit, blivit en massa skratt och snack i köket, jag har fått rensat och städat hela kylen och Ems har fått rullat cigg.

Lite tidgare var vi på vift, jag och Emsan, skulle inhandla lite inför helkvällen med god mat och dricka imorgon. Enligt M skulle det bli billigare att handla på netto så vi tog oss dit. För det första var hälften inte ens där, slut I guess.
Vi skulle ha vitlök, den vanligaste som funnits längst (?) Vitlök i klyfter alltså inte den som är hel som dom hade på översta hyllan.
Fråga en som arbetar där om dom har vanlig vitlök?
Hon tittar på mig konstigt och konstaterar att dom har vitlök, Jag menar på att jag vill ha den som är i klyftor.
Hon tittar på mig med stora ögon, vad menar du? klyftor?
Ja vitlök med klyftor som funnits längst...
Hon fattar inget och jag säger okej skit samma typ.

Väldigt irriterad, denna kvinna var alltså ca 35 bast, hon har väl ändå sett en vitlöksklyfta någon gång? Jag menar hel vitlök har (som förövrigt heter vitlök super solo den med klyftor heter bara Vitlök) funnits ute i handlen i kanske 5-6 år. Va fan... ÄRLIGT!

Iallafall sa jag till Emsan att eftersom vi ändå måste sticka till CG efter Netto, varför ska vi överhuvudtaget handla på Netto bara för att konka grejorna till CG och handla där, och dessutom stå i Nettos långa kö.....
Nä vi ställde tillbax dom få sakerna vi samlat ihop och begav oss i en jävlig motvind till CG. Oh kallt var det...

Iallafall kom vi in på CG, hittade det vi skulle ha och så kommer vi på den smarta ideen att kanske  CG har parasoll....
Går till första bästa anställd och frågar snällt, Har ni parasoll här?

Den äldre mannen som förövrigt ser smått väck ut tittar på mig och frågar:
Ser du någon sol där ute kanske??

Haha, bästa komentaren på länge hihi
Påpekade att imorgon blir det regn men vi ska grilla så kanske ett parasoll hade varit praktiskt:P Och han höll med haha... Men dom hade tyvärr inga just nu...

Nä nu har jag skrivit av mig lite, ska gå och lägga mig sen e de party imorgon:p

Ha en riktigt härlig helg folket

Puzzah




Kommentarer
Postat av: Fie

Hehe.. Gott skratt fick jag inte bara med vitlöken utan oxå parasolen ;) hehe

Det roligaste är att folk inte gör det medvetet utan har de i sin personlighet som gör de hela korkat. Jag vet ;)

Kolla in JYSK efter er parasoll de skulle dessutom har några till billiga priser :)

2010-05-07 @ 10:15:05
URL: http://jojjeboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0