Frisk luft...

Var ute på en rökpaus för en stund sen med grannen, hon hade som jag tagit ett långt bad och inte insett hur lång tid det verkligen tog så bjöd på en go cigg. Brukar träffas lite då och då, går en runda runt kvarteret (läs huset haha) och bara snackar om allt möjligt... Trivt jävligt bra med denna brud, tycker och tänker mycket lika känns det som så det är väl därför....

Måste vara plusgrader ute eller åminstone 1 plusgrad, gick ut med blött hår men det frös inte. Så visst är våren på väg. Gräsmattan i trädgården är nästan hel grön, bara liten hög med snö kvar, hoppas på att den smälter bort väldigt snart. Sen blir det att inhandla en stor och en liten spade så man kan gräva lite. Ska bli skoj och är helsäkert på att slut resultatet kommer bli grymt. Btw, skrev på förra bloggen angående om man kunde måla där ballkongen skulle varit som en granne gjort. Husvärden sa att det fick man inte, bara om man målar i samma färg men det behövs ju inte. Så istället hade man kunnat ha en fin plastmatta, sån som man typ bara sätter ihop, kommer i fyrkanter eller nått. vattnet rinner igenom så de blir inte halt men så får man lite färg på tillvaron, sen ska vi ju ha en liten pool och en sandlåda där ute oxå, gör jag en egen sandlåda så kan jag måla den i en fin färg, typ rosa, lila eller varför inte silver hehe, och få morsan att måla något häftigt mönster... Vi får se vad det blir sen, finns många fina sandlådor i plast, typ i form av en sköldpadda osv hehe. Helt okej det med. Örtlåda ska jag ha och med största sannolikhet snickra ihop själv så den kan jag åtminstone måla, men jag föredrar egentligen neutrala färger så det blir nog kanske svart med någon vitt mönster, eller behålla trä"färgen" och måla dit lite dekorationer.

Vad jag längtar efter värme, vår och sen sommar:D Sitta vid uteserveringar och fika, sola i trädgården och grilla, det kommer vi göra massor. Ligga i gräset och titta på fina moln haha. Ja jag längtar verkligen.

Bara att få chansen att pilla i trädgården, se hur ens små frön växer upp... Ja... Det blir nog riktigt bra!


Angående Hemlige Harry:
Kollat fler bilder med komentarer, verkar som vi gått i samma klass...
Som om mina bloggläsare är det minsta intresserade av detta haha:P
Men kan ni komma på vem det är så kan ni få en femma hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0