Barnbidrag=Shopping?

Något jag har märkt av många av dom man känner går ut och shoppar runt den 20:onde, dom som har barn då då. Helt plötsligt träffar man folk som man inte annars träffar (och nej jag syftar inte på någon speciell) och jag är nog likadan, barnbidraget går direkt till Blöjor och välling, våtservetter (som jag förövrigt hittade billigt på CG wiie:P)
Och så en tidning till moi, Nu eller Bild, lite skvaller måse man ha ju hehe.

Så det har jag köpt idag, Morsan kom förbi innan  jobb, fick snackat lite och så, höll på och städade så morsan ryckte in och hjälpte till, disken *yay* hatar disk men det var ändå inte så mycket så det var snabbt avklarat.
Och morsan vad glad för att hon fick hjälpa till för en gångs skull haha. Ja gillar man att städa så antar jag att hon ska få lov, mindre för mig att göra ju:P

Igår hade hon gjort Vindolmar (hette så tror jag) med typ nån vinblad och någon go krydda, så jag fick hem för att testa några. Min mamma kan verkligen laga mat men det där vinbladet föll mig inte direkt i smaken. Sjävla köttfärsen med ris och kryddor var mumsig dock...
Har bestämt med emsan att vi ska göra kåldolmar någon dag, aldrig ätit men låter gott, kokt potatis och hemmaluad gräddsås, och grönsaker såklart, blir nog riktigt mumsigt:p
Ja hon kommer lite senare o håller oss sällskap denna fredagskväll... Najs of course....

Nä nu har jag nog babblat tillräckligt.

Ha en najs fredag och helg folket!


Kommentarer
Postat av: Peter

Det samma, både gällande helgen och shoppingen.

2010-03-19 @ 15:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0