Har du någon Fobi?

USCH UsCH USCH kan jag bara säga. Kryp är inte riktigt min grej, och spindlar kan jag inte med alls. Änsålänge har vi inte haft så många spindlar här inna, 2 små har varit allt och dom har faktiskt fått stanna kvar, nu är dom borta dock. Men eftersom spindlar varit så intryckta i mitt sinne som det värsta krypet så har jag helt glömt bort....

Här kommer en lista på de äcklligaste krypen jag vet:
  1. Fästingar
  2. Stora Håriga Jaktspindlar (som hoppar)
  3. Korsspindlar
  4. Riktigt stora spindlar som finns på varma stället (typ fågelspindlar, aldrig sett i verkligheten dock och kommer aldrig någonsin vilja det heller)
  5. Stora tusenfotingar
6. Och egentligen alla kryp som mer eller mindre påminner om spindlar.


Självfallet sitter jag nu och tittar på alla dessa äckliga kryp, kan fan inte hjälpa. Kryper i hela kroppen och ångrar att jag tog upp ämnet!

Anledningen var att jag precis innan nattning fick ta bort en riktigt stor och läskig fästing under Lilla Mys ena ben. Själva "påsen" var utanför men hela kroppen (ben huvud osv) var ju för fan inne i katten, FY FAN VAD ÄCKLIGT! Men självfallet gav jag mig fan på att ta bort det trots att tankarna på att jag ev skulle tappa den på mig själv när jag fick bort den... Efter ett tag så fick ja loss det äckliga lilla (stora) saken och kasta den i vasken, och satte på varmvatten.... DÖ! Får man göra så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0