Ute går tunga.....?????

Nä lucia sången har jag allt glömt men visst finns det så många andra fina låter till luciatåget och gudarna ska veta att här sjungs hemma hihi. Mysigt såklart. Blir ingen direkt lucia firande här hemma, lyssna lite på sång på nyhetsmorgon men det hålls nog till det, på onsdag däremot blir det luciatåg på dagis och självklart ska vi vara där. Ska bli riktigt kul och mysigt. Tror vi aldrig var där förra året då lillan var sjuk.

Idag har jag varit på NC, Ung Framtid, morgonmöte sen en liten bensträckare och möte på Arbetsförmedlingen, och sen UF igen då vi blev intervjuade av TA, inte så stort kanske men helt klart kul att figurera i lokaltidningen, tycker jag. Vi pratade om vårt projekt på Ungframtid, Ungdomsbanken som det så fint heter, som ska fungera som en vikariebank/pool för ungdomar. Tex Säg att ett företag behöver hjälp att inventera, bara under en dag eller två, så kan man ringa oss på Ungdomsbanken och få billig och bra arbetskraft. Billigare för företagen eftersom dom bara betalar lönen till ungdomen och slipper adniministrativ (nä det där stavade jag antagligen inte rätt haha) avgifter och sådant. Däremot så funkar det bara som det ska via kommunen som det ser ut nu, men vi försöker fixa detta problem vi har och skickade in ett brev till Ulf Bingsgård om att vi skulle vilja ha ett möte för att prata om våra möjligheter och det var så TA blev intresserade. Någon som blev nyfiken på ungdomsbanken, skicka en komentar så svarar jag på ev frågor:D

Nu ska jag plocka undan lite här i vardagsrummet, sen läsa reklam:P

Ha en najs dag i kylan.... Brrrr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0