O så kom snöstormen vi "alla" längtat efter!

Ja jag har iallafall längtat efter snö igen nu när vi några dagar (en hel evighet) varit snöfria. Visst blir det kallt och våt, och speciellt idag piskar vinden dessa flingor hårt mot ansiktet men vad gör väl det när man sitter där i pulkbacken och sen glädjen i alla barns ansikten. Jag själv får verkligen den här underbara härliga julkänslan så fort det snöar. speciellt om det är innan jul som det är nu. Och det är ju vackert. Och snöbollskrig är inte helt fy skam med goda vänner hihi. Förövrigt har jag för första gången detta året mulat någon haha, men hon förtjänade det haha. Men visst var det roligt, och om inget annat så kanske vi kör en ordentlig runda med snöbollskrig och pulkåkning när mina syskon kommer på måndag.

Tycker man blir så inspirerad av snön, handlingar, drömmar, händelser spelas upp i huvudet, mysiga scener från gamla julfilmer, minnen från vintrar från förr, dofter som känns igen när man själv bakar. Och jag kan tänka mig att dessa tankar, minnen och drömmar växer sig starkare ju närmre jul vi kommer och än mer på julafton.

JAG ÄLSKAR JULEN OCH SNÖN IALLAFALL :D

Och nu får banne mig snön hålla sig till efter nyår iallafall, sen kan våren komma:D

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0