Julbord:P

Så nu har jag skrivit mig en lista på vad som kommer finnas på mitt julbord, och för att vara helt ärlig så är det mer än man tänkt sig haha. Ändå har jag utelämnat några få saker, tex revben och brunkål. Men tankarna går verkligen till över havet, i USA, har länge sagt att någon jul så ska jag köra temat amerikansk jul, granen klapparna och maten ska vara amerikanskt. Hur häftigt hade inte det varit och fullständigt genomförbart. Ja menar, allt man kan behöva till att fixa sig ett tradionellt amerikanskt julbord finns här i många affärer, om inget annat finns det ju en butik i malmö som har en massa amerikanska saker, mat, kryddor osv. Där man man säkert få lite tips och hjälp också om inget annat. Det hade varit riktigt intressant att göra något sånt. Och dessutom, visst har man vuxit upp med denna härliga julmaten som vi har här i vårt avlånga land, men vi har genom alla tusentals filmer fått med oss en del av traditionerna från USA. Inte sant?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0