Haft en ljuvlig Jul!

Hej på er!

Skrev faktiskt ett inlägg igår men det försvann visst. Julen har flytit förbi och snart är det vanliga dagar igen, fram till nyår iallafall.

Lillejulafton firades hos min mamma, blev jätte god mat och gott sällskap, och en massa fina och bra julklappar.

Julafton var det högt tempo hela dagen haha, min första jul här hemma ju och jag kan ärligt säga att jag antagligen inte klarat det om det inte varit för Besa och lillasyster Nadja som hjälpte mig med lite städning och matlagning.
Om inget annat så hade vi jätte roligt ihop. Julbordet kunde inte ha varit bättre, i mina ögon och skinkan som jag fixade lite annorlunda med hounung och neijlikor blev en ny och speciell sak på julbordet som förövrigt smakade jätte gott (om man får skryta lite hehe)
Ja innan middagen blev det såklart lite Kalle Anka och efter blev det en snabb disk för att sen öppna dörrarna för pappa med familj, inte mindre än 8 barn i olika åldrar för er som kanske inte känner mig så bra, ni kan förstå att det livade upp stämmningen massor, men det är härligt med alla dessa underbara ungar, alla syskon att ha med dom på julafton än mer. Dottern fick alldeles för mycket saker enligt min mening haha men jag antar att det lätt blir så när det är ensambarn och första barnbarnet och förövrigt första barnsbarnsbarnet på min sida. Men någon gång blir det nog ett litet syskon, dock inget som är aktuellt just nu, även om jag ljugit om jag sagt att jag inte saknar det där lilla underbara knytet.
Iallafall var det verkligen en jätte trevlig jul, och jag gör gärna om allt! Fast men kanske lite lite mer planering runt maten. lite mer förberedelse oxå kanske haha. Men vi fick allt klart och fixat och gott blev det så helt fy skam var det definitivt inte.

Juldagen tog vi det bara lugnt, trötta efter gårdagen, titta på lite mysiga filmer och testade alla nya fina julklappar och idag tog vi oss ner till stan en runda för att titta på mellandagsrean, hittade en söt liten tröja till lillan och hon själv köpte sig en prinsessplånbok att ha sina adventspengar i. En del folk och inte mycket mer av intresse så vi ska ner där en annan dag. Lite förkylda har vi också blivit så man får väl ta det lite lugnt så vi kan gå ut och hitta på något kul i snön imorgon.

Nä nu är jag helt slut och ögonen går i kors, kommer lite bilder till er som vill se sen, ha några riktigt sköna sista dagar på 2010 och GOD FORTSÄTTNING :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0