En sockerbagare han bor i staden,

Han bakar kakor mest hela dagen
han bakar stora, han bakar små
Han bakar några med socker på
Och i hans fönster hänga julgransaker
Oh hästar grisar och pepparkakor
Oh e du snäller så kan du få
Men e du stygger så får du gå!


Denna underbara vinterdag startades med en pigg dotter runt 5, fick dock sova en stund till, till 6 hihi. Nu har vi ätit lite frukost, jag dricker te för en lite ond hals och Astrid Lindgrens julklassiker står på dumburken, rätt mysig film men nu har man sett den några gånger. Adventskalendern har öppnats, det är ju den 1 december idag och snart är det jul:D Smarta jag ställde kalendern tillgängligt och efter en liten runda in i köket så var kalendern helt uppriven, dock var chokladen kvar haha så nu har vi fått tejpat idag också.

Snart är det dags att ta sig ut i snöovädret, eller ja om en timme typ, mysigt:D Och sen kommer det besök, både M och morsan:P Ska bli mycket trevligt såklart:d


Ute har det börjat ljusna och jäklar vad det snöar ute. Tror det blir strumbyxor under dom vanliga byxorna på lillan min. Och självfallet pulkan till dagis hihi. Kanske jag kan lura till mig en liten åktur på väg hem :d
Nä jag antar att det är dags att se om jag kan hitta lite varma kläder till lillan nu, iallafall strumpbyxor sen klarar hon sig nock:d

Ha en najs dag i vimmlet:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0