American christmas:D

Gud vad jag älskar dessa underbara julfilmer, inte minst dessa underbara amerikanska filmerna där allt hela tiden är "Over the top" stora glänsande fullproppade granarna med massor ljus, kulor, rosetter och allt vad det nu kan vara. det är sådana stunder jag verkligen får komplex för min "lilla" gran som iallafall är en riktig gran men som lätt kunde pyntas massor mer. Så om jag hittar riktigt fint band till ett realistiskt pris så ska jag sätta rosetter i granen hihi, och så ska jag hotta på några polkagriskäppar också, för det är sånt jag gör!
Sen är det underbart med denna härliga påhittighet och alla underbara situationer, tec Elf som jag såg precis för första gången, super mysig film btw, gillade när tomten behövde fler som hade Christmas spirit, och 1 tjej ställer sig upp och börjar sjung, santa claus is coming to town, och efter en stund står en hel folksamling och sjunger på manhattan haha, hur stor sannolikhet är det med det. Och antagligen hade ingen svensk gjort en film med sånt i för att det är just orealistiskt men så härligt när man får drömma och fantisera. Passar mig utmärkt då jag är någo av en dagdrömmare, på gott och ont *tihi*

Idag har vi inte gjort allt för mycket, väckte Bes runt halv 10 och skrev ut det personliga brevet och mitt lite omgjorda CV som jag skrev nytt inför jobbintervjun jag hade vid 11 idag, det gick snabbt och smärtfritt haha, kändes riktigt bra men klart man var ju lite nervös. Det sades att jag låg 1:a på listan änsålänge så det känns ju posititvt, och jag håller verkligen tummarna på detta nu.

Iallafall, här sitter jag nu och väntar på att nästa film ska börja, dock ingen julfilm men det verkar bra ändå. Ransom med Mel Gibson är det. Tomtenissan sover så sött, somnade här i soffan för en stund sen men är nu inburen i sin säng och sambon är ute på galej med en polare, men han kommer nog snart.
som jag längtar alltså, efter julafton, att få laga maten, att få umgås med dom man älskar mer än allt och att få uppleva julen på mitt sätt för första gången. Ska bli intressant hur det kommer att gå men visst kommer det nog bli ganska traditionellt, så som man själv har upplevt julen. Mys mysik ska vi ha, god mat, Kalle Anka på dumburken och fina kläder och massor massor mys. Det kommer bli spektakulärt:D

Ha en riktigt mysig fredag och helg alla och ta aldrig varandra för givet.

puss på er:d


som jag ser på amerikanska julgranar:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0